צרו קשר בוואטסאפ 03-3035060

חתונה אזרחית מיועדת לזוגות שאינם מעוניינים להתחתן בחתונה דתית בישראל או שאינם יכולים להתחתן בהתאם לחוקי ההלכה. בעולם החדש, לאהבה אין כללים וזוגות רבים מאותו מין וכאלו המשתייכים לדתות שונות מעוניינים לערוך את אותו טקס נישואין מרגש שמסמל את הברית בעיניהם בדיוק כמו כל זוג אחר בישראל.

אין סיבה בעולם שזוג כלשהו, אין זה משנה מאיזה דת/מין/גזע וכו' – הרוצה להתאחד בברית הנישואים, לא יוכל לעשות זאת בגלל שהדת במדינה שלו מגבילה אותו. לא הרבה זוגות מודעים לעובדה שיש אלטרנטיבה ממש מתחת לאף. לא חייבים לחכות שהממשלה תעביר חוק של נישואים אזרחיים (אם בכלל) וניתן לערוך חתונה אזרחית ולקבל תעודת זוגיות (פטנט רשום מאת ארגון משפחה חדשה) המקנה לכל זוג זכויות משפטיות כמו זוג נשוי לכל דבר.

חתונה אזרחית – איך הדבר נעשה

חתונה אזרחית מורכבת משני דברים. הדבר הראשון הוא הסכם הנישואין והדבר השני הוא הטקס עצמו. ההסכם המחייב צריך להיערך על ידי עורכי דין מומחים שיחתימו את בני הזוג על ההסכם ויוודאו כי מדובר על הסכם בעל תוקף משפטי אזרחי. ההסכמים המקובלים הם בדרך כלל הסכמי ממון ו/או הסכמי חיים משותפים. בנוסף, כיום יש גם דרך לקבל בישראל תעודת זוגיות או כתב זוגיות לאחר טקס החתונה. החלק השני של חתונה אזרחית הוא אותו טקס חגיגי שמקובל בחתונות.

טקס החתונה האזרחית

טקס חתונה אזרחית זהה ברובו לטקס של חתונה שאינה אזרחית. מלבד כל הקשור אל הרב שמחתן בין בני הזוג והחופה המאפיינת את טקס הנישואין היהודי. ניתן להחליט על חתונה באולם אותו שוכרים או על ידי פנייה אל חברה שתארגן את הטקס מ – א' עד ת'. יש אפשרות לערוך חתונה ללא מוזמנים או חתונה עם קהל מוזמנים. הטקס תמיד יהיה בנוי מטקס התחייבות זוגית בו הזוג יחתום על ההסכם בנוכחות עורך דין, טקס ענידת הטבעות, החלק בו נושאים ברכות ואטרקציות שונות בהן מעוניין הזוג.

לסיכום, חתונה אזרחית הינה דבר מקובל לזוגות מעורבים, זוגות חד מיניים וזוגות שהחליטו כי טקס יהודי אינו מתאים להם. כיום, כל אחד יכול להתחתן ולחתום על כל ההסכמים המחייבים של בני זוג והורות משותפת.

דילוג לתוכן