צרו קשר בוואטסאפ 03-3035060
לא סתם חג הפסח נחשב לאחד החגים החשובים והמשמעותיים ביותר ביהדות. גם מבחינה דתית וגם מבחינה חברתית-ישראלית, לחג הפסח חשיבות רבה, וכדאי להבין אותו ואת המשמעות שלו בתוך החברה היהודית לאורך השנים. כשפסח נמצא ממש מעבר לפינה, מומלץ לקבל מידע בנוגע להרצאות וקורסים שמעביר ד"ר רמי שקלים, מומחה לתורת הקבלה ולנומרולוגיה בנושא החג. ההרצאות חושפות את הצופים למידע חשוב ויותר מכך – מעניין ומלהיב. ההרצאות מתאימות לסוגים שונים של קבלים והן משמשות כהפעלה מצוינת לימי החג.
מידע בסיסי
נתחיל במידע הבסיסי שסביר להניח שרוב האנשים כבר מכירים ויודעים. חג הפסח הוא החג הראשון שנמנה על שלושת הרגלים. כולנו יודעים שפסח נחגג בעקבות יציאת עם ישראל מארץ מצרים, הפיכתו לעם ויציאתו מעבדות לחירות. אך זה גם היה הרגע, עבור העם, בו נעשה השינוי מעצב לשמחה. יציאת מצרים סימלה יציאה מאפלה ששררה זמן רב, אל אור חזק שמאיר את דרכם של הדורות הבאים. אותו אור מאיר את הדרך גם היום, לכל העם היהודי לחזור לארץ ישראל מן הגלות, בה יוכל לחיות בחופש מוחלט ובשקט.
זווית חדשה
זהו הסיפור הבסיסי של יציאת מצרים וחג הפסח בהרחבה קלה על מה שכבר מוכר לכם. בהרצאות ובקורסים, מתעמק ד"ר רמי שקלים בנושא החג גם מזוויות אחרות. למשל, פרשנויות שונות של ספר הזוהר על סמלי החג ועל מצוותיו, או את גישת הקבלה בנוגע לחג. למשל, על פי תורת הקבלה, איסור אכילת החמץ דווקא בא להשיב גמול על מעשי אדם וחווה ועל מעשיהם של בני ישראל בזמן שנדדו במדבר. כמו כן מתארת הקבלה את מצוות איסור אכילת החמץ כקשורה למצב האנרגטי השלילי של שבעת כוכבי הלכת שהזכירו חז"ל.
לפרטים נוספים
כפי שניתן לראות, קיים עושר רב של מידע בנוגע לחג הפסח, וגם אם לא כולו מסופר בבתי הספר או בהגדות, יכול להיות מרתק לקבל תובנות חדשות בנושאים שחשבנו שאנחנו כבר מכירים. כדי לתאם הרצאה ולקבל פרטים נוספים על הקורסים והספרים, התקשרו לד"ר רמי שקלים.
דילוג לתוכן